De eerste dagen in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marleen Tomassen - WaarBenJij.nu De eerste dagen in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marleen Tomassen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen in Dubai

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

08 Juni 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

4juni 2014,

Dag van vetrek, de tas was toch maar ingeruild voor een koffer.. Haha iedereen wist dat blijkbaar al eerder dan ik zelf. Ik heb heb het echt geprobeerd, maar wat een gewicht en een geprop. In de ochtend nog snel alles overgeplaatst en rond 12 uur naar Schiphol gereden. Het was ook een spannende dag voor onze kleine zus, afstudeer presentatie om 13.00uur en het was ook nog eens haar 22ste verjaardag.. Moest dus wel een feestje worden, en dat werd het ook. Vlak voor het boarden belde Sanne dat ze geslaagd was met een 7,5 en een 8! Wow trotse zus hier! De reis kon nu echt met een heerlijk gevoel beginnen. Excited! Wat een avontuur gaan we tegemoet. Dubai/Thailand/Maleisië/Singapore, 9 vluchten, 10 hotels..
Vlucht naar Dubai prima, de aankomst om 1:30uur in het hotel, het opstaan was al meteen iets waar we naar uitkeken. Wow wat een uitzicht, aan het strand, alles ruim opgezet, als nieuw en wat een hitte.. 40graden om precies te zijn.
Dubai day 1: airtrain naar de Dubai Mall, leuk om meteen de stad in vogelvlucht te zien, hoogbouw afgewisseld door veeeel zand, heeeeel veel zand. THE Mall, van H&M tot Chanel in stores, geweldig! De cultuur viel ook meteen op, vrouwen in burka's en mannen in witte jurken met een theedoek op hun hoofd ;) Bijzonder. Ook die mensen dragen ooit normale kleding, ze liepen volop met tassen van de mooiste merken. De inside ijsbaan, de fonteinshow buiten, de taxi's IN het winkelcentrum, de kleine mannetjes die de Louboutin tassen sjouwen van rijke dametjes.. Wat een wereld op zich. Rond 16uur Top of Burj Khalifa, niet te vergelijken met Top of the rock NY, maar wel een uitzicht, helaas te mistig om de Palm Islands te zien. Rooftop bar als afsluiting van een topdag! Cocktails en snackjes waren heerlijk! Yamyam! Laat terug in het hotel, een leuke indruk van Dubai dag 1.
Dubai day 2: beachday! Ontbeten (12.00uur) :p aan het strand, genieten hoor. Toen pas voelde ik de vakantie binnenkomen.. Geen horloge, lekker eten, zon, beste gezelschap en de rust. Tot een uur of 15uur op het strand gelegen, hothothot! De zee was ook zeker 25/30 graden. FaceTime met mama, Sanne en Benji in de zee. Leuk om zo een kijkje te geven! 16.00uur pick-up voor de safari tour, jeep door de woestijn heuvels was een avontuur, zat met 6 mannen in de jeep. En was zeker niet de enige die gilde ;) Wat een driving skills had deze chauffeur! Er zijn ook filmpjes van. Na de jeep race aangekomen bij het kamp voor de kamelen rit en de bbq. Marleentje helaas in tranen omdat de kamelen er slecht uitzagen en zo ongelukkig leken.. Al die stomme egoïstische mensen die er toch opgingen om maar die ene foto te hebben. Bah! Het eten was prima, belly dancer was cool en de opzet ook. Met onze Australische metgezellen terug naar Sofitel, met m'n aapje sushi afgehaald en lekker op bed opgepeuzeld samen en toen de oogjes dicht. De wekker stond op 5.15 :o

Dubai/ Bangkok day 3: vroeg op pad richting het vliegtuig, toch wel zonde dat we Dubai niet beter hebben kunnen ontdekken, wat een indruk laat deze stad achter. Vlucht naar Bangkok op het programma, 6uur vliegen aankomst lokale tijd 18.00uur.

• 09 Juni 2014 - 15:39

Marga Velders:

Wat hebben jullie al veel gedaan in nog geen week. En er komen nog bijna 3 weken!
    Dit is echt genieten!
    Ook heel leuk om jullie dagboek te lezen. Kunnen we jullie een beetje volgen. Net of we zelf ook een beetje vakantie hebben.
    Veel liefs, Marga en Nollie