Koh Samui & Koh Tao Island - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marleen Tomassen - WaarBenJij.nu Koh Samui & Koh Tao Island - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Marleen Tomassen - WaarBenJij.nu

Koh Samui & Koh Tao Island

Door: Marli

Blijf op de hoogte en volg Marleen

19 Juni 2014 | Thailand, Koh Tao

Koh Samui: aangekomen op Lanna Resort Koh Samui (erg mooi) douchen en slapen, de volgende ochtend met de taxi 7uur vanaf t resort naar de boot. Op naar Koh Tao! De boot trip was best ruw, veel wind en dus golven..
Koh Tao day 1:
Na 2 uur varen aangekomen op de pier Koh Tao en daar stond al meteen iemand van het hotel te wachten. Met de taxi (een truck met houten hutje) naar het resort. Ook hier veel natuur, rotsen en primitieve huisjes. Ons resort ligt aan t strand, echte wegen er naartoe zijn er niet.. Zand met grote stenen en heeeele steile smalle paadjes op en neer. Het resort gaf ons meteen het vakantie gevoel, zee, zandstrand, houten hutje en t zwembad en restaurant op loopafstand :) Het huisje was prachtig, minder mooi dan op de foto's maar agh dat hou je toch. De Thai maakt het eiland, lieve mensen zeg! Dat zal me het meest bij blijven van deze reis. Omdat we vroeg aan waren gekomen hadden we de hele dag nog voor ons. Hup met onze map in de hand op zoek naar het centrum. Verre van Bangkok of Dubai, veel kleine winkeltjes, prulletjes en massage salonnetjes. Echt iets voor Tho, de massage dan ;) Op weg bedacht ik me dat Gretl op Koh Tao woonde en ik wist waar ze werkte, daar maar even gedag zeggen. Erg gezellig was het bij Big Blue Diving, Gretl was erg verrast en zo hebben we daar eigenlijk de middag en avond doorgebracht. Pizza gegeten, wat gedronken met haar vriend en een aantal collega's , helaas was het erg uitgestorven door de full mono party op Koh Phangang. Rond 12 richting het resort. Bizar, alle taxi chauffeurs zijn dronken rond deze tijd.. Gelukkig vonden we een ander stel dat ook naar t resort moest een een enigszins nuchtere chauffeur. Toch maar eens voor een scooter kijken de next day.
Koh Tao day 2:
De planning was om rond 12 te ontbijten/lunchen met Gretl en zij zou ons op Koh Nangyuan zien te krijgen.. Helaas gingen er geen longtail boten omdat het te ruw was op zee, het leek ons ook niet veilig. Erg balen, want dat wilde we zo graag bewonderen. Na de teleurstelling met z'n 4en een leuk alternatief bedacht, scooter huren en alle gave Viewpoints afgaan, die waren immers met taxi en te voet niet te bereiken. Zo gezegd zo gedaan, op de scooter het hele eiland over. Mooie strandjes, vette uitzichten en het eiland optimaal beleefd. De steile wegen, wat een uitdaging, de zandpaden met hier en daar dikke rotsen.. Dat was wel iets anders dan met de scooter door Breda ;) Maar Tho is een goede chauffeur, erg genoten van de mooie plekken! Gegeten bij Fizz ( gerund door NL-er) met z'n 4en en erna naar de ladyboy show, echt GE WEL DIG!! Zo gelachen! De meeste mannen konden nog beter dansen dan ik en zaten zeker 10x zo strak in hun velletje.. Wat een wereld! Op de scooter erna naar huis, NL speelde de eerste WK wedstrijd, 02:00 snacks. Helaas na 30min waren onze ogen dichtgevallen bij een 1-0 achterstand. Wakker geworden met geweldig nieuws, Spanje dik verslagen!! Balen natuurlijk dat we in slaap waren gevallen.. Maar de artikelen en beelden maakte een hoop goed (thx to Wifi) Heerlijk buffet ontbijten genoten, daarna op de scooter nog een poging gedaan om naar Koh Nangyuan te gaan, helaas het water nog steeds te ruw. Nog wat rondgereden op de scooter, veel plekken waren echt onbegaanbaar, erg zonde. Het eiland heeft veel moois te bieden, maar om er nou 2 levens voor te wagen.. Nope. Heerlijke voetmassage genomen na de lunch in het stadje. En zo rustig aan weer met de taxi naar t resort gegaan om daar nog te chillen en tas in te pakken, de volgende ochtend werden we om 05:30 opgehaald met de taxi, om 06:00 vertrok de boot naar Surat Thani. Daar aangekomen moesten we nog 2uur met de bus richting AO Nang, vanuit daar met een mini van (erg slecht geregeld vanuit Lomprayah) naar de pier. Daar aangekomen met de longtail en nog 10 andere naar Railay Beach, Krabi varen.