Krabi Paradise - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Marleen Tomassen - WaarBenJij.nu Krabi Paradise - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Marleen Tomassen - WaarBenJij.nu

Krabi Paradise

Door: Marli

Blijf op de hoogte en volg Marleen

19 Juni 2014 | Thailand, Krabi

Krabi day 1:
Wat een reis, maar het was het zooo waard! Helaas wist Tho dat nog niet toen hij mijn koffer van 24kilo moest sjouwen over een weggetje wat door het hoge tij zwaar ondergelopen was en bezaaid met grint (gelukkig had ik mijn handen nog vrij vanwege een rugzak op de rug en fototas om de nek).. Oepsie, nu was de tas toch prettiger geweest. Gelukkig was er ook daar weer een lieve Thai die de koffer op z'n schouder nam (24kilo) en ons voorging naar het Rayavadee Resort. Aangekomen meteen een welkomsdrankje en een warm gevoel! We zijn echt gaan houden van de Thai. Met de buggy het resort rondgeleid: in 1 woord WOW!!! Midden in de natuur, tegen de rotsen en aan de prachtige zee. Het huisje had 2 verdiepingen en echt het hutjes gevoel. Meteen merkte we op dat alles ontzettend schoon was, geen vlieg, mier of mug te vinden. Heerlijk! Ik was inmiddels aardig lek geprikt op Koh Tao. Voor de volgende dag de Phi Phi tour geboekt. Savonds sjiek in de Grotto gegeten (moet je maar eens opzoeken op Google) one of à kind location. Bijgebruind en met volle buikjes op naar de Phi Phi dag.
Krabi day 2:
Op naar Bamboo Island, Maya Bay, Phi Phi Don & Phi Phi Leh! Met een NL. Gezin met vader moeder en zoon werden we opgepikt in een te mooie speedboat. Het beloofd al meteen een goede verzorgde ontspannen dag te worden. Gezellig kletsen op de boot, zij woonde al 4 jaar in Kuala Lumpur, best wel wat te vertellen en ook veel interesse in onze reis. De eilanden waren mooier dan mooi! De foto's liegen er niet om, maar soms zou ik door mijn ogen jullie willen laten zien wat we hebben gezien.. Alles vastleggen is zo lastig. Inmiddels al wel 5uur aan film erop staan. Snorkelen was top! Met de go pro onder water, echt gaaf beeld. Smiddags lunchen op Bamboo beach, ook daar waren we natuurlijk niet de enige.. Best zonde van die kleine strandjes, haalt toch meteen de sfeer van t eiland naar beneden met al die zompige Russen en Engelsen. Maargoed wij zaten heerlijk op Eem voor ons opgedekt kleedje onze zelf uitgekozen lunch op te smikkelen. Bijzonder gevoel.. Na t eten nog op een andere plek gesnorkeld, andere vissen dan op de vorige plek. Veel gelachen en gek gedaan met onze medelanders! Tegen het einde van de trio betrok de lucht ineens, maar aan boord en gaan met die banaan. Het was toch al snel een uurtje varen, maar door de zee die zich toch wel vervelend begon te gedragen duurde het anderhalf uur.. Zeiknat, water kwam van alle kanten de boot binnen gezet, maar wel gelachen. Ook hier zijn natuurlijk filmpjes van!! Vanaf de boot maar meteen een massage geboekt, die hadden we wel verdiend na die lange speedboot trip, we stonden immers aan wal nog te deinzen.. Haha. Thaien masseren erg hard, maar we voelde ons beide als herboren erna. Diner nogmaals in de Grotto, dat moesten we natuurlijk nog eens beleven.
Krabi day 3: ontbijten en koffer inpakken, Malaysia verwachtte ons. En wat een begin van onze ervaring met Malaysia, maar dat zien jullie terug in onze film ;) Nu kunnen we er wel om lachen hoor gelukkig.

• 19 Juni 2014 - 20:22

Margareth:

Tho ik heb je hier horen vloeken jij met die ... Koffer en ja dan ben ik natuurlijk weer de pineut om dat ding over die rotte steentjes te sjouwen. Ach jongen toch ik heb echt medelijden af en toe met je maar ze is toch ook soms wel lief, dus dat vergoed 'n hoop he jongen. Ook hier weer n leuk verslag gelezen met soms een beetje angst over het slechte weer in n boot tot heerlijk genieten van de omgeving. Kortom toppie xx